بومی‌سازی سیستم مدیریت بخارات اسیدی در پتروشیمی کارون، گامی استوار در صیانت از محیط‌زیست
بومی‌سازی سیستم مدیریت بخارات اسیدی در پتروشیمی کارون، گامی استوار در صیانت از محیط‌زیست
اخبار ملل: پتروشیمی کارون در راستای استمرار فعالیت‌های تولیدی و با اتکا به دانش فنی متخصصان داخلی، موفق به طراحی، ساخت و نصب موفقیت‌آمیز سیستم جذب و خنثی‌سازی بخارات اسیدی در واحد اسید کلریدریک شد.

به گزارش اخبارملل، این دستاورد فنی که در شرایط دشوار عملیاتی و با هدف ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی و ایمنی اجرایی شده، نشان‌دهنده تعهد این مجموعه به اصول توسعه پایدار است.این موفقیت در حالی حاصل شده که شرکت پتروشیمی کارون در جنگ اخیر دو بار هدف هجوم و تعرض دشمنان قرار گرفت، اما کارکنان و متخصصان این مجموعه با روحیه‌ای مسئولانه، ایستادگی و تمرکز بر تداوم تولید و صیانت از محیط‌زیست، اجازه ندادند این شرایط خللی در روند اجرای پروژه‌های حیاتی و زیست‌محیطی ایجاد کند.بهره‌برداری از این سیستم ضمن بهبود شاخص‌های محیط زیستی، استانداردهای کنترل آلایندگی مطابق با الزامات زیست‌محیطی به شکل مؤثرتری رعایت می‌شود.

در مراسمی که با حضور مدیران ارشد شرکت برگزار شد، از تلاش‌های نوآورانه مهندس امیر کرمی و هادی شفیعی قنواتی که با رویکرد بهینه‌سازی فرآیند در راستای رعایت الزامات محیط زیستی و ایمن سازی محیط کار، طراحی و نصب این سیستم جذب بخارات اسیدی را به سرانجام رساندند، تقدیر به عمل آمد. این ابتکار نه تنها هزینه‌های عملیاتی را کاهش داده، بلکه گامی به سوی استقلال فنی شرکت در رفع گلوگاه‌های فنی و زیست‌محیطی به شمار می‌رود. افشین کیانی، مدیرعامل پتروشیمی کارون، در این مراسم ضمن قدردانی از ایستادگی، صبر و هوشمندی کلیه همکاران در روزهای حساس اخیر، تأکید کرد: حفظ محیط‌زیست یک انتخاب نیست، بلکه یک مسئولیت بنیادین برای ماست و در سخت‌ترین شرایط نیز اولویت‌بندی ما بر مبنای استانداردهای اخلاقی و مهندسی استوار است. دستاورد اخیر همکارانمان نشان داد که می‌توان با تکیه بر دانش بومی، تنگناهای فرآیندی را به فرصتی برای بهبود عملکرد فنی تبدیل کرد.وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به افق‌های روشن پیش روی شرکت، بر تداوم حمایت از ایده‌های خلاقانه کارکنان در مسیر تعالی سازمانی تأکید کرد.