بدون مراجعه به شعبه، صاحب صندوق اجاره ای بانک تجارت شوید
بدون مراجعه به شعبه، صاحب صندوق اجاره ای بانک تجارت شوید
اخبار ملل: بانک تجارت که در سال های اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در زمینه بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری رقم زده، ثبت درخواست صندوق اجاره ای را هم بدون مراجعه به شعب برای مشتریان امکان پذیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار ملل، با این امکان، مشتریان بدون نیاز به حضور در شعب بانک تجارت می توانند صاحب یکی از چهار نوع صندوق اجاره ای این بانک خصوصی شوند.بر اساس این گزارش، ثبت درخواست غیرحضوری صندوق اجاره ای برای مشتریان حقیقی با مراجعه به سایت بانک تجارت امکان پذیر خواهد بود که در این صورت متقاضیی باید با کلیک روی گزینه “درخواست غیر حضوری صندوق اجاره ای” و تکمیل فرم های مربوطه، انتخاب ابعاد صندوق و شعبه مورد نظر، با ارائه کد رهگیری دریافت شده از سامانه و مدارک لازم، برای تحویل صندوق خود در مهلت مقرر به شعبه مراجعه کند.

بر اساس این گزارش، صندوق امانات( صندوق اجاره ای) یکی از خدمات جانبی بانک‌ها به مشتریان برای برای محافظت از دارایی‌های باارزش آنها است. در عین حال بر اساس تعریف عامیانه، صندوق امانات یا صندوق اجاره ای، گاوصندوقی بزرگ  است که افراد مختلف آن را در قالب صندوق‌های کوچک و بزرگ از بانک اجاره می‌کنند و بانک هم تأمین‌ امنیت این صندوق ها  را برعهده دارد.در عین حال، هیچ‌کس ازجمله بانک از محتویات صندوق مشتریان مطلع نخواهد شد و دارنده صندوق لازم نیست که به بانک اعلام کند که در صندوق خود چه چیزی را قرار خواهد داد. البته بانک‌ها قوانینی دارند که مشتریان را از گذاشتن موارد خطرناک و مجرمانه منع می‌کنند.

امتیازات و مزایای صندوق های اجاره ای

هزینه پایین

اجاره یک صندوق اجاره ای اصلاً گران نیست و شاید اگر مردم آشنایی بیشتری با مزایای صندوق‌ها داشتند استفاده از آنها عمومیت بیشتری پیدا می کرد.

امنیت بالا

صندوق اجاره ای بانک‌ها به لحاظ امنیتی می‌تواند خیلی مطمئن‌تر از یک گاوصندوق کوچک در منزل باشد. تدابیر امنیتی در این صندوق ها بالا است و به‌علاوه آنها سیستم‌های ضد حریق و دیگر موارد حفاظتی و امنیتی را نیز در سطح بالایی دارا هستند. بر این اساس و از آنجا که نگهداری از اشیاء و اسناد گرانب های شخصی همواره یکی از دغدغه هایی است که ذهن افراد را به خود مشغول می کند، بانک تجارت هم به منظور آسودگی خاطر و رفاه حال مشتریان خود برای نگهداری اسناد، اوراق و اشیای گرانبهای آنان در یک محیط امن ، خدمت صندوق های اجاره ای را در فهرست مجموعه خدمات خود قرار داده است به گونه ای که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که نزد بانک تجارت حساب داشته باشند می توانند از خدمات این صندوق ها بهره مند شوند.

بانک تجارت برای بهره مندی از این صندوق ها نیز شرایط ساده ای را قرار داده است که براساس آن، اشخاص حقیقی می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی و دو قطعه عکس به شعبه مراجعه و پس از تکمیل فرم درخواست، سپردن ودیعه و پرداخت اجاره بها از خدمات صندوق اجاره‌ای استفاده کنند.این سادگی درباره اشخاص حقوقی نیز حاکم است و این اشخاص باید اساسنامه، یک نسخه از روزنامه رسمی کشور که در آن آگهی ثبت شرکت یا موسسه درج شده باشد و همچنین روزنامه رسمی مربوط به معرفی مدیر یا مدیران و آخرین تغییرات شرکت را به بانک تسلیم  کنند.

نحوه استفاده از صندوق اجاره ای هم به این صورت است که در هنگام واگذاری صندوق، یک یا دو کلید به اجاره کننده صندوق تحویل داده می‌شود. البته در مواردی که دو کلید تحویل داده می شود، مشتری باید هر دو کلید را نزد خود نگهداری کند و نباید یکی از آنها را در صندوق اجاره‌ای بگذارد. ضمنا به مشتریان توصیه می‌شود که هر دو کلید را در یک محل نگهداری نکنند تا چنانچه یکی از کلیدها مفقود شد، کلید دیگر در دسترس باشد.درباره نوع محتویات این صندوق ها هم باید گفت که مشتریان می‌توانند در صندوق خود هرگونه اشیا و اسنادی را قرار دهند؛ به شرط آنکه شامل اشیا ممنوعه نباشد یا در نتیجه فساد یا علل دیگر، آسیبی به صندوق و خزانه بانک نرساند.استفاده از صندوق نیز قانون ساده ای دارد و آن این که فقط اجاره کننده صندوق یا وکیل قانونی وی می‌تواند از آن استفاده کند و صندوق قابل انتقال به غیر نیست.

اجاره بهای صندوق های اجاره ای هم همانند اجاره بهای مسکن است بدین صورت که مشتری باید علاوه بر اجاره بها، مبلغی را به عنوان ودیعه بر اساس تعرفه تعیین شده، به بانک بسپارد که البته این مبلغ در صورتی که مشتری هیچ گونه بدهی به بانک نداشته باشد، در پایان مدت اجاره و انقضای مدت قرارداد، عینا به مشتری بازگردانده خواهد شد.استفاده از صندوق های اجاره ای هم محدودیتی ندارد و مشتریان می‌توانند در ساعات اداری به دفعات برای استفاده از صندوق اجاره‌ای به بانک مراجعه کنند.

در عین حال بانک تجارت با هدف رفاه حال مشتریان، خدمتی را با عنوان ثبت درخواست صندوق اجاره ای به صورت غیر حضوری طراحی و به مرحله اجرا گذاشته است که مشتری بدون نیاز به مراجعه به شعبه امکان ثبت درخواست صندوق را خواهد داشت و فقط برای تحویل صندوق یک بار به شعبه مراجعه خواهد کرد.بر این اساس، درخواست غيرحضوري صندوق هاي اجاره اي برای افراد در قيد حيات و بالاتر از ۱۸ سال سن امکان پذير است و مشتري باید پس ازدريافت کد رهگيري، با همراه داشتن مدارک شناسايي مربوطه شامل ۲ قطعه عکس ۴*۳ اصل و کپي شناسنامه و کارت ملي به شعبه منتخب طي ۲ روز کاري مراجعه کند.

در عین حال در صورت ثبت نام غير حضوري مشتري و عدم مراجعه به شعبه معرفي شده، ارسال مجدد درخواست غير حضوري تا ۱۵ روز جهت کد ملي متقاضي امکان پذير نخواهد بود.بر اساس مقررات تدوین شده، اختيار واگذاري یا عدم واگذاري صندوق درخواست شده در هر شعبه به ریيس همان شعبه تفويض شده است.

بانک تجارت برای رفاه حال مشتریان و با درنظرگرفتن محدودیت های زمانی آنان، امکان ارسال و ثبت درخواست غير حضوري صندوق هاي اجاره اي  را از سوي مشتري، در محدوده زماني ساعات ۸ الي ۲۲ همه روزه (حتي روزهاي تعطيل) امکان پذير ساخته است. این گزارش حاکی است، صندوق های اجاره ای بانک تجارت در چهار اندازه تقریبی کوچک ۱۰*۲۰*۵۰، متوسط ۱۵*۲۵*۵۰ ، بزرگ ۲۰*۳۰*۵۰ و بسیار بزرگ ۳۰*۳۰*۵۰ به مشتریان ارائه می شود.