مُهر تایید سهامداران بر عملکرد شرکت بیمه تعاون
مُهر تایید سهامداران بر عملکرد شرکت بیمه تعاون
اخبار ملل: مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تعاون با حضور نزدیک به 80 درصدی سهامداران برگزار شد و صورت‌های مالی سال 1401 این شرکت به تصویب رسید.

به گزارش  اخبار ملل از روابط عمومی بیمه تعاون، مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تعاون در محل هتل سیمرغ و با حضور ۷۹٫۵۹ درصدی سهامداران و نیز حضور مسئولانی نظیر علی استادهاشمی، معاون نظارت بیمه مرکزی و سید محمدکریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.در این رویداد، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران مطرح کرد: سهامداران هستند که بازار کسب و کار با آنها رونق پیدا کرده، چرخ اقتصادی کشور را گردانده و موجب ایجاد امید در جوانان می شوند.کریمی با اشاره به اینکه آقای مظلومی از مدیران شایسته و امتحان پس داده صنعت هستند، اظهار داشت: بنده تعلقات ویژه ای به بیمه تعاون دارم، تعاون و قواعد تعاون با قوانین بورس، قابل تطبیق نبود و برای آن تلاش زیادی صورت گرفت؛ گرچه باید توجه داشته باشیم که اساساً فرهنگ تعاون در بیمه، ریشه دارد.وی در ادامه گفت: صمیمانه تشکر می کنم از سهامداران به ویژه سهامداران حقیقی، چراکه خرید سهام بیمه، یک مسئولیت اجتماعی است و فرد، عملاً در یک موسسه خیریه به بسط ترمیم آسیب ها اهتمام ورزیده است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در ادامه به وضعیت عملکردی شرکت بیمه تعاون اشاره کرد و توضیح داد: پایین بودن نسبت خسارت مهم نیست، بلکه ضریب خسارت پایین مهم است و ضریب خسارت ۷۱ برای شرکت بیمه تعاون، قابل تقدیر است؛ وقتی ضریب خسارت پایین است، بیانگر آن است که ناشی از بیمه گری سود دارد و این یعنی مدیرعامل و هیأت مدیره تمام تلاش خودشان را به کار گرفته اند.در ادامه، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون به ارائه گزارش عملکرد شرکت در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت:

از جمله مهم ترین دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۱ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) تحقق سود ۴۰۰٫۹۴۳ میلیون ریالی

۲) حق بیمه تولیدی مبلغ ۱۸٫۳۱۷٫۱۸۳ میلیون ریال که ۷۵ درصد رشد نسبت به سال قبل را نشان می دهد

۳) عملی شدن افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال به ۵۰۰۰ میلیارد ریال

۴) پایین بودن ضریب خسارت شرکت در مقایسه با متوسط صنعت بیمه که در این دوره به مبلغ ۷٫۵۰۸٫۱۱۵ میلیون ریال و نسبت خسارت کل شرکت ۴۱ درصد که در مقابسه با نسبت خسارت ۵۷ درصدی صنعت بیمه، پایین تر است.

۵) حفظ رتبه توانگری مالی سطح یک

۶) اخذ رتبه اعتباری A1+ کوتاه مدت و –BBB بلندمدت در ارزیابی های مجدد به عنوان اولین شرکت بیمه

۷) تمدید گواهینامه های استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001؛ استاندارد رسیدگی به شکایات مشتری ISO 10002؛ استاندارد رضایت مندی مشتری ISO 10004 و استاندارد مدیریت ریسک ISO 31000.

وی همچنین در بخش بعدی به «عملکرد فروش» اشاره کرد و گفت:  بیمه تعاون توانست در سال ۱۴۰۱ با تحقق بیش از ۹۶ درصد بودجه مصوب و رشد ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه دوره قبل به تولید حق بیمه بیش از ۱۸ میلیارد ریال دست یابد.