تاوان مصاحبه‌های جنجالی علیه داوری؛ ۵ استقلالی به کمیته انضباطی احضار شدند
تاوان مصاحبه‌های جنجالی علیه داوری؛ ۵ استقلالی به کمیته انضباطی احضار شدند
اخبار ملل: سرمربی، اعضای کادرفنی و بازیکنان استقلال برای ادای پاره‌ای از توضیحات به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

به گزارش فوتبال اخبار ملل ، استقلال شب گذشته در قائمشهر مقابل نساجی متوقف شد و تساوی بدون گل آبی‌ها برابر حریف شمالی در حالی رقم خورد که پرسپولیس در بازی همزمان توانست کامبک بزند تا شاگردان جواد نکونام موقعیت خود در صدر جدول را از دست بدهند. بعد از پایان دوئل با نساجی، جواد نکونام در نشست خبری بعد از مسابقه اظهارات تند و جنجالی را به زبان آورد و اعضای کادرفنی و بازیکنان استقلال هم در میکسدزون ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر صحبت‌های جنجالی انجام دادند.نکونام در صحبت‌های خود نسبت به تصمیمات داوری اتخاذ شده علیه تیمش موضع گرفت و با ادبیاتی تند علیه مسئولان فدراسیون فوتبال موضع گرفت و کنایه زد که نمی‌گذارند تیمش در فصل جاری قهرمان شود! مربیان و البته بازیکنان استقلال هم هم‌مسیر با صحبت‌های جواد نکونام، علیه تصمیمات بیژن حیدری موضع گرفتند و نقطه اشتراک صحبت‌های آبی‌پوشان، موضوع عدم اعلام پنالتی روی آرش رضاوند بود؛ صحنه‌ای که به نظر اکثریت کارشناسان داوری، پنالتی نبود!

نکونام به کمیته انضباطی فراخوانده شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، صبح امروز (شنبه) علیه اظهارات استقلالی‌ها موضع گرفت؛ به‌طوری‌که طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون، کمیته انضباطی اعلام کرد: «باتوجه به تخلف صورت گرفته از سوی جواد نکونام «سرمربی» تیم استقلال تهران مبنی بر نشر اکاذیب و اظهارات خلاف واقع نسبت به داوران از طریق مصاحبه پس از دیدار  مقابل تیم نساجی مازندران، وی باید جهت ادای پاره‌ای از توضیحات در محل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حضور یابد».

۲ مربی و ۳  بازیکن استقلال در کمیته انضباطی

مسئولان کمیته انضباطی در کنار احضار جواد نکونام، سرمربی تیم استقلال به این کمیته برای ارائه توضیحات، ۲ مربی و ۳ بازیکن این تیم را هم فراخوانده‌اند. در ابلاغیه صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون آمده است: «باتوجه به تخلف صورت گرفته از سوی مهدی هاشمی نسب، محمد نوازی، آرش رضاوند، روزبه چشمی و سید حسین حسینی از باشگاه استقلال تهران مبنی بر عدم رعایت ماده ۷۱ مقررات انضباطی ناشی از انتشار نشر اکاذیب و اظهارات خلاف واقع نسبت به داوران، نفرات فوق باید دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کنند».