به گزارش اخبار ملل، مهندس علیاصغر طراوتی،افزود: «مرکز هوش مصنوعی شرکت مخابرات ایران با هدف تقویت زنجیره ارزش، تعریف محصولات و خدمات نوین، و بهرهبرداری از ظرفیتهای دادهای موجود شکل گرفته است تا مزیتی جدی برای مجموعه مخابرات ایجاد کند. این مرکز میتواند علاوه بر پاسخ به نیازهای داخلی، خدمات نوآورانهای را به مشتریان ارائه دهد.»
طراوتی با تأکید بر نقش فعال مخابرات در این عرصه خاطرنشان کرد: «ضروری است که مخابرات صرفاً یک بازیگر در بازار نباشد، بلکه به عنوان بازیگردان عمل کرده و سایر بازیگران، از جمله صاحبان ایده و فعالان حقیقی و حقوقی را در زنجیره ارزش خود به کار گیرد. این امر میتواند از طریق مشارکتهای مختلف اعم از سرمایهگذاری مشترک، همکاریهای دانشی و مهارتی یا توسعه محصولات مشترک تحقق یابد.» وی اظهار داشت: «تبدیل ظرفیتهای موجود به ثروت و ارزشآفرینی برای کشور، مأموریت اصلی مرکز هوش مصنوعی است. این مرکز میتواند زمینهساز حضور موثرتر مخابرات در بازار و توسعه خدمات نوین دیجیتال باشد.