عبور فولاد خوزستان از ابرچالش محدودیت های انرژی/ فولاد شادگان ظرفیت تولید فولاد خوزستان را به ۶ میلیون تن می رساند
عبور فولاد خوزستان از ابرچالش محدودیت های انرژی/ فولاد شادگان ظرفیت تولید فولاد خوزستان را به ۶ میلیون تن می رساند
اخبار ملل: مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان اینکه این شرکت مجموعه فولاد خوزستان تا به امروز با قرار گرفتن در جایگاه دوم تولیدکنندگان فولاد کشور، توانسته ده درصد تولید فولاد کشور را از آن خود کند، گفت: چهل همت پایه‌گذار گام چهارم توسعه فولاد خوزستان است. دستیابی به تولید سیزده میلیون و ششصد هزار تُن در افق ۱۴۱۰ و کسب ۲۵ درصدی سهم بازار مهم‌ترین راهبرد فولاد خوزستان است.

عبور فولاد خوزستان از ابرچالش محدودیت های انرژی

به گزارش خبرنگار اخبار ملل، مهندس امین ابراهیمی که در نمایشگاه ایران متافو، در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ابرچالش انرژی را مهم‌ترین دغدغه شرکت‌های فولادی دانست و افزود: انرژی در طول سال یکی از چالش های صنعت فولادسازی است که محدودیت های برقی در تابستان و محدودیت های گازی در فصل زمستان یکی از موانع رشد خواهند بود. مهندس ابراهیمی ادامه داد: در تابستان سال جاری محدودیت های برق باعث تعطیلی ۲۵ روزه تولید در فولاد خوزستان شد که ضرر حدود ۲ تا ۳ هزار میلیاردی برای ما به همراه داشت.وی تصریح کرد: ما برای حل این مشکل پروژه پروژه نیروگاهی ۱۰۰۰ مگاواتی در مجموعه فولاد خوزستان و ۳۶۰ مگاواتی در فولاد شادگان تعریف کرده است که کل نیاز توسعه ما را پاسخگو خواهند بود.ابراهیمی گفت: یکی از چالش های اصلی ما گاز است که به دلیل پیک زمستان، ذخیره سازی به صورت بریکت سرد صورت میگیرد و برای این منظور با احداث کارخانه، به زودی از چالش محدودیت های گاز در فصل زمستان عبور خواهیم کرد.

نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین گفت با توجه به برنامه توسعه ای که برای گام چهارم توسعه فولاد خوزستان در نظر گرفته شده، قرار است در سال ۱۴۱۰ به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تنی یا به عبارتی به سهم ۲۵درصدی بازار برسیم. در واقع در گام چهارم توسعه قرار است به ظرفیت ۶میلیون تن تا ۱۴۰۴برسیم و بعد از آن تا ۱۴۱۰هم به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تن برسیم.ابراهیمی در ادامه با اشاره به پروژه بزرگ زمزم۳ این شرکت خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز صنایع فولاد در جهان تحت تاثیر مشکلات جهانی مانند جنگ اوکراین قرار گرفته است، تعریف و تکمیل چنین پروژه ای کار بزرگی است.

امین ابراهیمی در بخش دیگری از نشست خود با خبرنگاران با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان گفت: تحریم ها فرصت های خوبی برای رشد شرکت های دانش بنیان و کمک به توسعه سریعتر شرکت ها و صنایع ایجاد کرده است.وی افزود: اعتماد به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در مجموعه شرکت فولاد خوزستان وجود دارد.مدیرعامل فولاد خوزستان بیان داشت: استفاده از شرکت های دانش بنیان یکی از اولویت های ما است و برای مثال در پروژه زمزم۳،  ۳۲۵ شرکت دانش بنیان به ما کمک کرده اند که مهمترین آثار آن تغییر المان های این پروژه است که ان را تبدیل به یک مگامدول کرده است.

فولاد شادگان ظرفیت تولید فولاد خوزستان را به ۶ میلیون تن می رساند

نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از بهره‌برداری طرح زمزم سه سخن گفت و اظهار داشت: این طرح با هدف تولید دو میلیون تُن آهن اسفنجی، علاوه بر تامین آهن اسفنجی مورد نیاز فولاد خوزستان، امکان فروش به دیگر شرکت‌های فولادی را فراهم می‌کند.ابراهیمی اظهار داشت: نخستین مرحله راه اندازی فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان با همت متخصصان داخلی با موفقیت انجام شد. امیدوار هستیم تا دی ماه سال جاری اولین ذوب‌ فولادسازی شادگان خارج شود. این دستاورد اشتغال پایدار در منطقه و افزایش تولید را به همراه خواهد داشت.