شرحی بر یک شُبهه؛ پایبندی پتروشیمی نوری به حفظ منافع سهامداران
شرحی بر یک شُبهه؛ پایبندی پتروشیمی نوری به حفظ منافع سهامداران
اخبار ملل: شرکت پتروشیمی نوری با تأکید بر پایبندی به پیمان خود با سهامداران، اعلام کرد که قیمت برنده مناقصه در محدوده برآوردهای شرکت بوده و تمامی مراحل مناقصه با شفافیت کامل انجام شده است.

اخیراً در یکی از کانالهای شبکه اجتماعی شبهاتی در مورد برگزاری یکی از صدها مناقصه برگزار شده در این شرکت مطرح شد. از آنجا که با شما پیمان بسته ایم تا حافظ منافع شما باشیم برای رفع هرگونه شبهه در ذهن شریف ،شما شرحی مختصر از فرایند برگزاری مناقصه مذکور به شماره ۱۴۰۲/۵۹۵ ارائه میکنیم:

مناقصه یاد شده با موضوع خرید قطعات یدکی کنترل ولو ساخت شرکت VALMET (METSU (NEL ES-JAMEES BURI در قالب مناقصه عمومی یک مرحله ای برگزار شد در این مناقصه تعداد هشت شرکت با دریافت اسناد تمایل خود را برای حضور در این مناقصه اعلام کردنداز بین این شرکتها تعداد پنج شرکت از سوی کمیته فنی – بازرگانی مورد تأیید قرار گرفتند و به ایشان اعلام شد که پیشنهاد مالی خود را ارائه کنند؛ در ادامه چهار شرکت پیشنهاد مالی خود را برای این مناقصه اعلام کردنداز همان ابتدا فشارهایی برای حذف یکی از شرکتهای حاضر در مناقصه وجود ،داشت اما بررسیهای دقیق میدانی نشان داد که شرکت فوق در تامین کالای مذکور در شرکتهای پتروشیمی همجوار عملکردی موفق داشته است.

در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پاکات مالی گشوده شد و یکی از شرکتها با ارائه پیشنهادی در محدوده ی مثبت منفی ۲۰ درصد از برآورد برنده مناقصه شد. پس از انجام بررسیهای تکمیلی در کمیته فنی بازرگانی و اطمینان از رعایت تمامی نیازمندیها و الزامات مندرج در اسناد مناقصه و پس از اخذ مصوبه هیئت مدیره برنده شدن در مناقصه به پیمانکار ابلاغ شد.در اینجا لازم است به اطلاع سهامداران محترم شرکت پتروشیمی نوری برسانیم که در بندهای ۱ ، ۶، ۷ و ۹ قرارداد تعهدات لازم برای انجام بازرسیهای مورد نیاز و اطمینان از کیفیت و اصالت کالا از پیمانکار اخذ شده است. همچنین در قرارداد تاکید شده است که سال ساخت کالا باید سال ۲۰۲۳ و یا پس از آن باشد.

ضمن رعایت اصل محرمانگی در مورد قیمتهای پیشنهادی به سهامداران محترم اطمینان میدهیم که قیمت برنده مناقصه در محدوده ی برآوردهای شرکت پتروشیمی نوری بوده است. این در حالی است که برخی از سایر شرکتهای حاضر در مناقصه قیمتهایی مشابه و بسیار بالاتر از شرکت ،برنده پیشنهاد کرده بودند شاید همین موضوع سبب شده باشد که کانال شبکه اجتماعی مذکور و دوستان ایشان آگاهانه یا ناآگاهانه به انتشار این خبر نادرست اقدام کنند. در پایان مجدداً یاد آور میشویم که ما همچنان بر پیمانی که با شما بسته ،ایم پایبندیم و حفظ منافع سهامداران خرد و کلان شرکت پتروشیمی نوری و رعایت صرفه و صلاح ایشان را در رأس وظایف خود میدانیم