به گزارش اخبار ملل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، مهدی اقبالیراد، معاون شعب ، با بیان اینکه مدلهای مختلف کسب و کار در دنیای بانکداری به سرعت در حال تغییر و تحول است، گفت: بانکها در مسیر تحول دیجیتال در صف اول قرار دارند و بانک صادرات ایران نیز گامهای بلندی را در این مسیر برداشته که نتایج آن قابل رصد و رؤیت است.وی تاکید کرد: ظرفیتهای شرکتهای تابعه بانک از جمله مهمترین ابزارهای قابل دسترس بانکها است.اقبالی راد افزود: آنچه که امروز در ارائه خدمات نسل چهارم خدمات بانکداری مورد توجه است، ارائه خدمات بر اساس نیاز بنگاههای اقتصادی و مشتریان و عمدتاً بر شخصیسازی خدمات استوار است و برطرف کردن نیازهای مالی و بانکی مشتریان، بستر فعالیتهای فردای بانک صادرات ایران است.
در این نشست قابلیتها و ظرفیتهای بانکداری دیجیتال به ویژه خدمات نوین نوبانک، اکوسیستم بانکداری باز، اهم خدمات در بانکداری باز، تشریح قابلیتهای کارت تجاری، سامانه توثیق الکترونیکی داراییهای بانک صادرات ایران با توجه به داشتن ۵۱ میلیون حساب، ۳۵ میلیون کارت فعال، درگاههای مختلف بانکداری الکترونیک توسط امیرحسین آقامحمدی، رئیس اداره کل خدمات نوین بانکی بانک صادرات ایران تشریح شد.وی با معرفی قابلیتهای جدید نئوبانک صادرات ایران از انتشار عمومی اپلیکیشن این خدمت جدید از اول آذر ماه خبر داد.آقامحمدی تعداد تراکنشهای روزانه در بانک صادرات ایران را ۴۰ میلیون اعلام کرد و افزود: بیش از ۵۷ درصد این تراکنشها بر بستر اپلیکیشن موبایلی همراه بانک انجام میشود.
فریدون صالحیان ، رئیس اداره کل بانکداری خرد و بازاریابی بانک صادرات ایران به عنوان دبیر این نشست با اشاره به جایگاه و اهمیت تقویت زیرساختهای بانکداری جامع و نقش مؤثر آن در اختصاصی سازی خدمات بانکداری در دنیای امروز گفت: توجه بانک صادرات ایران به ارائه خدمات بانکداری جامع با ساز و کارها مختلف دنبال میشود به نحوی که شرکتهای بزرگ در نزدیکترین لایه به ستاد مرکزی بانک صادرات ایران، یک کارمند به عنوان RM (مدیرحساب) دارند.وی همچنین در خصوص مزیتها و کارکردهای چکنو و استقبال مشتریان بانک از چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران، گفت: بر اساس قوانین برنامه هفتم توسعه تا یک سال آینده چکهای کاغذی از گردونه خدمترسانی خدمات بانکی حذف خواهد شد.وی افزود: پیشرو بودن بانک صادرات ایران در توسعه چک امن دیجیتال، برند چکنو را در نظام بانکداری کشور برای استفاده از چک الکترونیک به صورت انحصاری به خود اختصاص داده است.
در این نشست مهرداد رضایی، مشاور مدیرعامل بانک صادرات ایران در امور بانکداری جامع نیز طی سخنانی بر تقسیمبندی انواع بانکها از نظر کارکرد و نوع خدمات به هفت دسته، گفت: بانکداری جامع از سال گذشته در بانک صادرات ایران آغاز شد که مشتمل بر بانکداری شرکتی، تجاری، خرد و بازاریابی است که خدمت بانکداری شرکتی در بانک صادرات ایران با توجه به مدلهای اصلاح شده به بیش از ۲۴۰ شرکت ارائه میشود.