سهم ۱٫۵ درصدی فولاد مبارکه اصفهان در تولید ناخالص ملی / حضور مقتدرانه در جمع ۲۰ شرکت فولادی برتر جهان با درآمد سالانه ۱۵ میلیارد دلار
سهم ۱٫۵ درصدی فولاد مبارکه اصفهان در تولید ناخالص ملی / حضور مقتدرانه در جمع ۲۰ شرکت فولادی برتر جهان با درآمد سالانه ۱۵ میلیارد دلار
اخبار ملل: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور ۶۹.۲۸ درصد از سهامداران انجام شد.

به گزارش اخبار ملل، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مجمع این شرکت عنوان کرد: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۱.۵ درصد در تولید ناخالص ملی (GDP) و ۶.۵ درصد در تولید ناخالص ملی بخش صنعت سهم دارد.دکتر طیب نیا، اظهار کرد: سال گذشته، ۱۲ محصول جدید با درآمد ۱۸ همت در فولاد مبارکه تولید شد. تولید ۸۶۲۸ هزار تن آهن اسفنجی با رشد ۰.۴ درصدی و بهره‌برداری ۹۰ درصدی از ظرفیت اسمی، تولید ۸۸۴۵ هزار تن تختال با رشد ۲ درصدی و بهره‌برداری ۱۰۱ درصدی از ظرفیت اسمی، تولید ۶۶۵۶ هزار تن کلاف گرم با رشد یک‌درصدی و بهره‌برداری ۱۰۱ درصدی ظرفیت اسمی، تولید ۱۹۷ هزار تن کلاف گالوانیزه با رشد ۴۰ درصدی و بهره‌برداری ۹۲ درصدی ظرفیت اسمی، تولید ۱۵۵۰ هزار تن کلاف سرد با کاهش ۰.۴  درصدی و بهره‌برداری ۹۱ درصدی ظرفیت اسمی از دستاوردهای سال ۱۴۰۲ برای شرکت بود.وی در ادامه اهداف کلان شرکت را برشمرد و گفت: کسب درآمد سالانه بالغ‌بر ۱۵ میلیارد دلار با کسب حداقل ۲۰ درصد درآمد سالانه از کسب‌وکارهای غیر فولادی، الگوی ملی بنگاه‌داری، جایگاه اول در رتبه‌بندی برتر کشور (IMI۱۰۰)، سازمان سرآمد در جایزه پایداری سازمانی انجمن جهانی فولاد، ایجاد کسب‌وکارهای جدید، تکمیل زنجیره متوازن برای تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام و حضور مقتدرانه در جمع ۲۰ شرکت فولادی در جهان اهداف کلان فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ است.طیب نیا به افتخارات شرکت اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه در همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI۱۰۰) در سال گذشته رتبه اول ازنظر شاخص فروش در گروه فلزات آهنی، رتبه دوم در شاخص ارزش‌افزوده، سودآوری و ارزش بازار، رتبه سوم اشتغال‌زایی و رتبه هشتم فروش را در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور را کسب کرد. در این مسیر استراتژی‌های شرکت در سالی که گذشت بهره‌برداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیت‌های تولید با تمرکز بر تولید محصولات ویژه، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های موردنیاز، توسعه نوآوری و فناوری، توسعه پایداری اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و حکمرانی، توسعه سرمایه‌های انسانی و ارتقای بهره‌وری بوده است.

افق ۱۴۱۰ فولاد مبارکه ؛ حضور مقتدرانه در جمع ۲۰ شرکت فولادی برتر جهان با درآمد سالانه ۱۵ میلیارد دلار

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این مطلب که  امروز فولاد مبارکه دارای سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی (GDP) و سهم ۶.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی بخش صنعت است، گفت:  کسب درآمد سالانه بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار با کسب حداقل ۲۰% درآمد سالانه از کسب وکارهای غیرفولادی، الگوی ملی بنگاه داری، جایگاه اول در رتبه بندی برتر کشور (IMI۱۰۰)، سازمان سرآمد در جایزه پایداری سازمانی انجمن جهانی فولاد، ایجاد کسب وکارهای جدید، تکمیل زنجیره متوازن برای تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام و حضور مقتدرانه در جمع ۲۰ شرکت فولادی در جهان از اهداف کلان فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ است.

محمدیاسر طیب نیا، افزود: شرکت فولاد مبارکه توانست در همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI 100) در سال گذشته رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه فلزات آهنی، رتبه دوم در شاخص ارزش افزوده، سودآوری و ارزش بازار، رتبه سوم اشتغال‌زایی و رتبه هشتم فروش را در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور کسب کند.

زیان ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه به دلیل محدودیت انرژی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه  ۲ چالش اصلی شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته تامین انرژی و تامین مالی بوده است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها در حوزه خودتامینی انرژی در شرکت فولاد مبارکه به گونه‌ای است که بتوانیم چالش انرژی را تا ۲ سال آینده حل کنیم اما باید بدانیم سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت به دلیل محدودیت انرژی از دست رفت.محمدیاسر طیب نیا تصریح کرد:  نکته دیگر این است که هزینه‌های مالی در شرکت به شدت رو به افزایش است اما ما سال گذشته سعی کردیم به خواست سهامداران، تقسیم سود بالایی انجام دهیم و با تامین مالی این هزینه‌ها را جبران کنیم. وی گفت:  هزینه‌های مالی شرکت سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش یافته و ما ۴۰ همت تامین مالی را انجام داده‌ایم که مبلغ کمی نیست، نرخ بهره از ۱۸ به ۲۳ درصد رسیده و از سهامداران می‌خواهیم در این زمینه همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

تمرکز بر ارزش آفرینی پایدار برای سهامداران

مهم ترین موارد مطروحه در این جلسه به شرح زیر است:  

* سرمایه شرکت فولاد مبارکه در بدو تأسیس مبلغ ۱۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۱،۰۰۰ سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱۰،۰۰۰ ریال) بوده که در حال حاضر به مبلغ ۱،۰۸۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۱،۰۸۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱،۰۰۰ ریال) رسیده است.

* سال گذشته شرکت فولاد مبارکه با افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان ۲۸ هزار میلیارد تومان، یک افزایش سرمایه ۳۵ درصدی را از محل سود انباشته به ثبت رساند.در سال ۱۴۰۲ برنامه راهبردی شرکت فولاد مبارکه تا سال ۱۴۱۰ با تمرکز بر ارزش آفرینی پایدار برای سهامداران مورد بازنگری قرار گرفت.

* فولاد مبارکه بزرگ ترین هلدینگ عملیاتی با بیش از ۱۰۰ شرکت و دارای زنجیره کامل تولید از سنگ تا رنگ و همچنین بزرگ ترین شرکت بورسی در صنایع تولیدی کشور از منظر سرمایه است که توانست سال گذشته رکورد حمل ریلی و جاده ای سالانه انواع محصولات به مشتریان به میزان ۸،۸۴۰ هزار تن را به ثبت برساند.

تولید ۱۰ میلیون و ۲۳۸ هزار تنی گروه فولاد مبارکه در سال گذشته/ سهم ۴۳.۷۲ درصدی از تولید فولاد کشور

* شرکت فولاد مبارکه با تولید ۷,۳۳۵,۳۵۱ تن اسلب سهم ۳۱.۳۳ از تولید فولاد کشور در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. همچنین فولاد سبا با تولید ۱,۵۰۷,۳۰۲ تن اسلب سهم ۶.۴۴ درصدی و فولاد هرمزگان با تولید ۱,۳۹۴,۳۸۴ تن اسلب سهم ۵.۹۵ درصدی از تولید فولاد کشور در سال گذشته را به خود اختصاص داده است که در مجموع می‌توان گفت گروه فولاد مبارکه سال ۱۴۰۲ با تولید مجموعاً ۱۰,۲۳۷,۰۳۷ تن اسلب سهم ۴۳.۷۲ درصدی در تولید فولاد خام در کشور داشته است.

* تأمین بازار داخل همواره از اولویت های اصلی فولاد مبارکه بوده است، اما این گروه به منظور حفظ و بهبود جایگاه خود در بازارهای صادراتی و تأمین ارز موردنیاز در طرح های توسعه و تأمین کالا و تجهیزات، به صادرات نیاز دارد و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۷ میلیون و ۳۹۴ هزار تن محصول در بازار داخل و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول در بازارهای جهانی به فروش رسانده است.

تصویب تقسیم سود ۴۰۰ ریالی فولاد مبارکه به ازای هر سهم

به گزارش اخبار ملل، در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با اکثریت آرای سهام‌داران، تقسیم سود ۴۰۰ ریالی به ازای هر سهم این شرکت به تصویب رسید. شایان ذکر است سود سهام‌داران حقیقی در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ به حساب سجام آنان واریز خواهد شد.