رکورد تولید در فولاد خوزستان
رکورد تولید در فولاد خوزستان
اخبار ملل: فولاد خوزستان در اولین ماه سال مالی توانسته است فروشی برابر 6,010 میلیارد تومان داشته باشد. فروش یکماهه امسال رشد 28% نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار ملل، در این ماه مقدار فروش محصولات شرکت ۲۶۲٫۲ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۲۹۰٫۶ هزارتن بوده است. فولاد خوزستان در این ماه نیز تولید ۳۴۵٫۹ هزار تن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۸۵ هزار تن بوده است. شرکت فولاد خورستان در این ماه تولید ۴۸۰ هزار تن اسفنجی را ثبت کرده است. بیشترین تولید اسفنجی در ماه های گذشته حدودا ۳۸۰ هزار تن گزارش شده است. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۲۱۸,۳۱۱ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ های ۲۱۲,۲۲۰ ریالی استوار بوده است.

شرکت فولاد خوزستان در اسفند سال گذشته نیز فروشی برابر ۷,۱۴۳ میلیارد تومان داشت و فروش دوازده ماهه ۱۴۰۲ رشد ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرد. در اسفندماه مقدار فروش محصولات شرکت ۳۳۲٫۱ هزارتن ثبت شد و متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۲۸۳٫۴ هزارتن بود. فخوز در این ماه نیز تولید ۲۸۹٫۷ هزارتن محصول را گزارش کرد. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۹۹٫۳ هزار تن بوده است. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۲۰۸,۷۳۴ ریال است. فروش شرکت در سال قبل از آن به طور متوسط بر نرخ های ۱۵۰,۸۰۸ ریالی استوار بوده است.

شرکت فولاد خوزستان برای توسعه سبد محصول و تنوع‌بخشی به کسب‌وکار خود و به تبع آن حضور در بازارهای جدید، از طریق رویکردهای متنوعی از جمله اجرای طرح‌های توسعه، بهبود مستمر با استفاده از خلاقیت کارکنان و همچنین فرایند مدیریت تکنولوژی اقدام می‌کند. به عنوان مثال، این شرکت در تازه‌ترین اقدام خود به راه‌اندازی کارخانه مگامدول زمزم ۳ با ظرفیت دو میلیون تن مبادرت ورزیده و از این رهگذر، علاوه بر تامین نیاز آهن‌ اسفنجی خود، قادر خواهد بود حدود یک میلیون تن آهن‌ اسفنجی را نیز در بازارهای داخلی و صادراتی عرضه کند. علاوه‌براین، این شرکت طرح احداث کارخانه اسلب عریض را نیز در دست اقدام دارد که با راه‌اندازی آن، طیف وسیعی از تختال چه از نظر آنالیزهای با ارزش افزوده بالاتر و چه سایزهای متنوع مورد نیاز شرکت‌های نوردی در دسترس خواهد بود و شرکت فولاد خوزستان نقش انکارناپذیری در عرضه این محصول در سطح کشور خواهد داشت. تمامی این موارد بر اساس برنامه مدون استراتژیک و جامع این شرکت و در راستای تکمیل زنجیره تولید انجام می‌شوند و امید می‌رود که در آینده نزدیک تملک و یا احداث کارخانه نورد نیز اتفاق بیفتد تا بتوان ادعا کرد که هلدینگ فولاد خوزستان از تولید کنسانتره سنگ‌آهن تا نورد محصولات فولادی را در زنجیره ارزش خود گنجانده است.