تسهیلات ویژه بانک « دانش محور ایران زمین» برای ارتقاء سلامت و کاهش آلام مردم
تسهیلات ویژه بانک « دانش محور ایران زمین» برای ارتقاء سلامت و کاهش آلام مردم
اخبار ملل: خدمات درمانی ، بهبود وضعیت بهداشت ، سلامت جامعه همراه و کاهش هزینه‌های مردم در بخش درمان با اصلاح فرهنگ عمومی و مشارکت برای بهبود کیفیت ارائه خدمات به مردم، همواره یکی از دغدغه‌ها و ارکان اصلی حکمرانی سلامت و یکی از مهمترین بخش‌های سیاست‌گذاری کلان در کنار آموزش، رفاه و تامین اجتماعی و محیط زیست دولت ها دربخش سلامت جامعه بوده است.

از آنجا که  حوزه بهداشت و سلامت و ایمنی عمومی در حال حاضر در خط مقدم و جزئی از اهداف دولت ها و انسان ها قرار دارد،سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی ( از داروسازی و تولید تجهیزات گرفته تا بیمه‌های سلامت و خرید دستگاه‌های به روز و مطابق با آخرین تکنولوژی دنیا، لوازم پزشکی ضروری بیمارستان‌ها و …)،  از هوشمندانه ترین ایده هایی است که می تواند کمک شایانی به متولیان امر سلامت جامعه کند. با توجه به تحریم های ظالمانه ای که کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کند( از تحریم های بانکی گرفته تا تحریم های دارویی)، تامین مایحتاج این بخش نیازبسیار دشوار و البته پرهزینه شده است.

در چنین شرایطی مبالغ کم و هزینه شخصی پاسخگو نیست و مسئولین بیمارستان‌ها و بخش‌ها درمانی برای خرید تجهیزات باید دنبال یک بانک عامل برای تامین مایحتاج مالی مجموعه‌های درمانی خود باشند. در همین راستا یکی از بانکهایی که با ارائه تسهیلات نقش پررنگی را در جهت ارتقاء بخش سلامت و بهداشت جامعه ایفا کرده است، بانک ایران زمین بوده است، که با ارائه « تسهیلات طرح سلامت» در زمینه تامین مالی بخش‌های پزشکی و درمانی تسهیلات ویژه‌ای را به افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط اعطا می‌کند.

هدف بانک ایران زمین از ارائه تسهیلات طرح سلامت

با توجه به گسترش انواع بیماری‌ها و درگیری بخش زیادی از جمعیت کشور، تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین بیمارستان‌ها اولویت زیادی دارد. بنابراین افراد حقیقی و حقوقی به دریافت منابع تسهیلاتی از مجموعه‌های معتبر مثل بانک‌های دولتی و خصوصی روی می‌آورند. برخی بانک‌ها در این زمینه خدمات لازم را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهند. منتهی هر کدام از آن‌ها شرایط ویژه‌ای را برای ارائه این قبیل خدمات در نظر گرفته‌اند. البته به این نکته هم باید توجه داشت که بانک‌ها در صورتی قادر به ارائه این نوع تسهیلات یا هر وام دیگری هستند که منابع مالی لازم را داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های بانک ایران زمین که سبب متمایز شن آن نسبت به سایر بانک می‌شود رویکرد دانش محوری آن است که از بانکداری سنتی فراتر رفته و باعث میشود علاوه بر حفظ حقوق سپرده‌گذاران و صاحبان سهام، تحولات محیطی را در ساختاربندی خدمات و محصولات خود در نظر بگیرد.در این بخش به بررسی تسهیلات طرح سلامت این بانک پرداخته خواهد شد.

بانک ایران زمین با عنایت به لزوم ایجاد و استمرار روابط در ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، تخصیص تسهیلات به مراکز درمانی، بهداشتی و پزشکی بخش خصوصی، در قالب طرح “سلامت” و با هدف جذب و تمرکز گردش مالی به ویژه منابع ارزان قیمت گروه هدف و همچنین ارائه خدمات مالی آنان به مراکز مذکور بدون لحاظ شرط میانگین حساب و پس از در نظر گرفتن سایر ضوابط و مقررات جاری بانک این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در واقع این مجموعه با توجه به لزوم ایجاد و استمرار روابط در ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، به علاوه تخصیص تسهیلات به مراکز درمانی، بهداشتی و پزشکی بخش خصوصی، در قالب طرح سلامت به افراد حقیقی و حقوقی دارای شرایط تسهیلات ارائه می‌دهد. هدف از ارائه این وام، جذب و تمرکز گردش مالی به ویژه منابع ارزان قیمت و همچنین ارائه خدمات مالی به مراکز بهداشتی و درمانی بدون لحاظ شرط میانگین حساب و با توجه به ضوابط و مقررات جاری بانکی است.

افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات طرح سلامت

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با فعالیت‌های درمانی، بهداشتی و پزشکی شامل درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، پاراکلینیک‌ها، مراکز لیزر درمانی، اورژانس و همچنین توان بخشی، بازتوانی، ترک اعتیاد، مشاوره روانشناسی و روان پزشکی امکان درخواست این نوع تسهیلات را از بانک ایران زمین دارند. مراکز شنوایی سنجی، اپتومتری، گفتار درمانی، ساخت پروتز، دامپزشکی، شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی و همینطور مجموعه‌های سازنده و صادرکننده انواع پروتز و تجهیزات پزشکی از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانند از این وام استفاده کنند.تنها پزشکان فاقد مطب، پرستاران و سایر کارشناسان وابسته به رشته پزشکی امکان استفاده از تسهیلات ویژه طرح سلامت بانک ایران زمین را ندارند.

مدارک لازم برای تسهیلات طرح سلامت ایران زمین

این نوع تسهیلات بانک ایران زمین در قالب عقد مشارکت مدنی، با ضمانت دو نفر پزشک معتبر یا وثیقه ملکی مسکونی به متقاضیان پرداخت می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام ۳۶ ماه اعلام شده است.در صورتی که فردی شرایط لازم را برای دریافت این نوع تسهیلات داشته باشد لازم است درخواست خود را به یکی از شعب بانک مذکور ارائه دهد. علاوه بر آن، ارائه مدرک شناسایی، مدرک تحصیلی مرتبط و مجوز مطب متقاضی و پیش فاکتور معتبر بابت تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی موردنیاز مرتبط با فعالیت متقاضی ضروری است. علاوه بر این موارد، فرد در صورت داشتن ضامن باید مدارک شناسایی، تحصیلی و مجوز مطب وی را هم به بانک ارائه دهد. علاقه مندان و متقاضیان استفاده از خدمات این بانک می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک ایران زمین به نشانی اینترنتی www.izbank.ir و یا یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه و همچنین در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۴۸۰۹ مرکز ارتباط با مشتری بانک تماس حاصل نمایند.