تاکید وزیر صمت بر حرکت به سمت خلق ارزش بالاتر و تولید تجهیزات با ارزش افزوده بیشتر/ نیروگاه تمام و کمال ایرانی، باعث افتخار است
تاکید وزیر صمت بر حرکت به سمت خلق ارزش بالاتر و تولید تجهیزات با ارزش افزوده بیشتر/ نیروگاه تمام و کمال ایرانی، باعث افتخار است
اخبار ملل: وزیر صمت در جریان بهره‌برداری از واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان با بیان اینکه نیروگاه تمام و کمال ایرانی، باعث افتخار است، بر حرکت به سمت خلق ارزش بالاتر و تولید تجهیزات با ارزش افزوده بیشتر تاکید کرد.

به گزارش اخبار ملل، عباس علی آبادی به همراه استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس و جمعی از مدیران ارشد استان کرمان ابتدا در شرکت گهر انرژی سیرجان، واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی این شرکت را افتتاح و سپس بهره برداری از ۵۸ دستگاه دامپ تراک و ۴ دستگاه بولدوزر را در پروژه نوسازی و تجهیز ماشین آلات معدنی شرکت گل گهر افتتاح کرد.علی آبادی خطاب به مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: شما مدیری بسیار توانمند، سالم و پاکدست هستید ، پس همواره الگو بمانید و فساد را تحمل نکنید و با آن بجنگید.

وزیر صمت همچنین با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و توان مدیریتی در مجموعه گل گهر تصریح کرد: مهندسین خود را تقویت کنید و با نهادهای علمی و دانش بنیان در داخل و خارج از کشور ارتباط بگیرید و از عقل و ظرفیت های دانشی آنها بیاموزید.وی با اشاره به افتتاح واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهر انرژی گفت: افتخار ما و شما این است که این نیروگاه تمام و کمال ایرانی است و با فکر و تدبیر و مدل کنترل ایرانی به بهره برداری رسیده است.وزیر صمت خطاب در ادامه  به همه مدیران منطقه گل گهر از آنها خواست به سمت خلق ارزش و بهره وری بالاتر بروند، شدت انرژی را کاهش بدهید و با بالا بردن ارزش افزوده و صادرات به دنیا نشان دهید که بعد از ۴۵ سال تحریم، سرمان با افتخار بالاست و در مسیر امید هستیم. «محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: به همت مدیران جوان، فعال و خوش‌فکر در گل‌گهر، امروزه از معدن تا محصول نهایی در این منطقه معدنی و صنعتی وجود داردوی افزود: شرکت‌های مختلفی نیز ذیل این مجموعه شکل گرفته که علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، هم‌افزایی با مجموعه‌های مختلف ایجاد کرده است. استاندار کرمان اضافه کرد: گل‌گهر در زمینه تامین انرژی نیز قدم‌های خوبی برداشته و موفق بوده است، ضمن اینکه به سمت تولید برق بیش از نیاز رفته و باری از دوش شبکه بر‌می‌دارد.

بر اساس این گزارش، مصرف فعلی برق منطقه گل‌گهر ۴۵۰ مگاوات است که براساس برنامه‌ریزی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال ۱۴۱۰ به ۲ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.برای این منظور شرکت گهر انرژی شکل گرفته و در دو بلوک، تامین برق مجموعه را دنبال می‌کند.بلوک ۲ نیروگاه گهر انرژی شامل ۲ واحد گازی با ظرفیت هر کدام ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است که در وهله اول واحد گازی اول آن (واحد سوم‌ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گُهران) به بهره‌برداری رسید.نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات معدنی دیگر پروژه شرکت گل‌گهر بود. براساس این پروژه بیش از ۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات معدنی با سرمایه‌گذاری ارزی ۴۷ میلیون یورو نوسازی شدند. لازم به ذکر است واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت گهر انرژی با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیون یورو به مرحله بهره برداری رسید که برای ۱۵۰ نفر اشتغال زایی داشته است. همچنین پروژه نوسازی و تجهیز ماشین آلات معدنی شرکت گل گهر نیز با اعتباری حدود ۷۰ میلیون یورو به بهره برداری رسید.