ه گزارش روابطعمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی افزود: تحول در صنعت بانکداری در سطح دنیا و ایران با ورود فینتکها در حوزه پرداخت و تحت تأثیر قرار دادن کسبوکار بانکها با شتاب رو به جلو در حال حرکت است و با عنایت به نو بودن و گسترش مدلهای جدید کسبوکار و رشد شتابان این صنعت، بانکها نیز در سیستم بانکداری کشور ناگزیر از تغییر و تحول در مدلهای کسبوکار خود هستند. وی مدیریت نرخ سود و کنترل رشد داراییها از سوی بانک مرکزی را از اتفاقات مهمی دانست که در نظام بانکی رخ داده و عمده هدف این سیاستها مدیریت رشد نقدینگی در کشور است.
فتحعلی با اشاره به تدوین برنامه تحول کسبوکار بانک سینا، این سیرتحولی را سه ساله توصیف کرد و گفت: عمده مشکلات کسبوکاری بانک شناسایی شده و برنامههای تحول حول راهکارهای رفع مشکلات و نگاه به کسبوکار نوین بانکداری در دست تدوین است.وی توسعه بانکداری دیجیتال را از دیگر مسائل مهم و مورد توجه بانک عنوان کرد و اذعان داشت: عدم استفاده از ظرفیت اثربخش بانکداری دیجیتال، عدم وجود برنامه بانکداری پلتفرمی و نیز عدم وجود نظام اثربخش توسعه سرمایه انسانی و مدیریت استعداد در بانک از مشکلات مورد توجه در طرح راهبردی بانک است.وی با تأکید بر اهمیت اجرای بانکداری دیجیتال گفت: باید بخشی از فعالیتهای بانک به بانکداری دیجیتال اختصاص یابد و از ظرفیتها به نحو احسن استفاده شود. وی به اهمیت رضایتمندی مشتری و وفاداری آنها به سازمان اشاره کرد و گفت: هوشمندی در مدیریت مشتری، بالفعل ساختن مشتریان بالقوه، مدیریت ارتباط با مشتریان و توسعه خطوط مدون و یکپارچه کسبوکار برای مشتریان هدف از دیگر برنامهها و اهداف برنامههای راهبردی بانک سینا است.