«اعتماد»؛ بالاترین سرمایه‌ اصلی«شرکت بیمه دی»
«اعتماد»؛ بالاترین سرمایه‌ اصلی«شرکت بیمه دی»
اخبار ملل: مشتری مداری یا به عبارت دیگر مدیریت مشتری، یک رویکرد استراتژیک در مدیریت کسب و کار است که به بهبود روابط با مشتریان تمرکز می‌کند که هدف اصلی آن، ایجاد و حفظ ارتباطات مثبت و بلندمدت با مشتریان است تا ارزش مشتریان به سازمان حفظ شود.

اهمیت مشتری مداری در صنعت بیمه  

به گزارش پایگاه خبری اخبار ملل، مشتری مداری این روزها در صنعت بیمه از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است و شرکت‌های بیمه را در صدد ساختن تجربه‌ای متفاوت و نو برای مشتریان واداشته است.  بدون اغراق باید اذعان داشت « شرکت بیمه دی» یکی از شرکت های موفقی بوده  که توانسته در راستای تحقق این رویکرد استراتژیک،  قدم های مثبتی را برداشته و نقش انکارناپذیری را در صنعت بیمه کشور ایفا کند.  در همین راستا مدیرعامل بیمه دی نیز با تاکید بر ضرورت توجه شرکت‌های بیمه‌ای به مشتریان و بیمه گزاران ، بر تمرکز این شرکت بر اصل مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش تاکید داشته ومی گوید: این شرکت با درک درست از مشتریان و بیمه گزاران مبنای کاری خود را بر توجه ویژه به این عزیزان بنا نهاده است و توجه به مشتریان و تعامل با آنها قطعا به ارتقا سطح کیفی و خدمات دهی بیشتر و بهتر بیمه دی منجر خواهد شد.

دلایل تاکید مدیرعامل بیمه دی بر اصل مشتری مداری

مشتری مداری این روزها در صنعت بیمه از اهمیت زیادی برخوردار شده است و در بازار رقابتی کنونی کشور، شرکت‌های بیمه را در صدد ساختن تجربه‌ای متفاوت و نو برای مشتریان واداشته است.در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به دلایل تاکید مدیرعامل بیمه دی بر اصل مشتری مداری در این صنعت:

۱- حفظ مشتریان: مشتری مداری و حفظ مشتری بخش جدایی‌ناپذیر از روند رقابت در بازار بیمه است .در واقع  مشتری مداری به وفاداری و رضایت مشتری و مراجعه مشتریان بیشتر می‌انجامد. به این ترتیب که هر زمان شرکتی مشتری‌مدار تصمیمی تازه ‌می‌گیرد، حتماً به دقت، بر چگونگی اثرگذاری پیامد آن روی مشتریانش تأمل می‌کند و محصولی را بی توجه به خواست‌ها و نیازهای مشتریان صرفاً به سبب منافع مالی روانه بازار نمی‌کند. هزینه حفظ مشتریان فعلی معمولاً کمتر از هزینه جلب مشتریان جدید است. با توجه به اینکه افزایش ۵٪ در نرخ حفظ مشتریان می‌تواند سود شرکت را از ۲۵٪ تا ۹۵٪ افزایش دهد، حفظ مشتریان اهمیت بسیاری دارد. مدیر عامل شرکت بیمه دی با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه هر شرکت بیمه‌ای مشتریان و بیمه‌گزاران آن هستند، می گوید: طی چند ماه اخیر شرکت بیمه دی با سر لوحه قرار دادن مشتری مداری تعداد بیمه گزاران خود را به بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش داده است.

۲- افزایش رضایت مشتریان: افزایش رضایت مشتری را می‌توان محصول تعامل بین سازمان و یک مشتری تلقی کرد. از مراجعه به وب‌سایت گرفته تا صحبت درباره خدمات و دریافت محصول. در واقع یک تجربه مشتری خوب یعنی مشتری به راحتی بتواند با شرکت بیمه‌ در تعامل باشد و در ارتباط با آن سادگی و عدم پیچیدگی با توجه به نیازهای و خواسته‌های مشتری در نظر گرفته شده باشد. درراستای تحقق این مهم، مدیرعامل شرکت بیمه دی با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر کارکنان این شرکت و مشتریان با هدف خدمات دهی سریع و صحیح به مشتریان، اظهار می دارد: سهامداران، بیمه گذاران و شرکت بیمه اضلاع اصلی شرکت هستند که جایگاه مشتریان و بیمه گزاران در این اضلاع بسیار بالاتر و حیاتی است.

۳- افزایش اعتماد مشتریان: در جهان امروز که تکیه بر اصل مشتری‌مداری، موجب مزیت رقابتی است، رفتار شایسته، سنجیده و محترمانه می‌تواند ضمن نگاهداشت بیمه‌شدگان در افزایش اعتماد مشتریان جدید نیز مؤثر باشد.  شرکت بیمه دی با کسب اعتماد مشتریان و ارائه محصولات متنوع بیمه ای برای آحاد مردم ، توانسته است گامی بلند را به سوی گسترش بازارهای خود برداشته و با ایجاد و تقویت مزایای رقابتی خود، اهداف تعیین شده را محقق نماید. همچنین شرکت بیمه دی برای نخستین بار در تاریخ ۹۰ ساله سابقه بیمه کشور امسال به عنوان یک شرکت بیمه‌ای غیر دولتی، توانست با سریعترین ارزیابی خسارت و پرداخت هزینه به مشتریان در بین شرکت‌های بیمه‌ای رتبه اول در سهم بازار را به خود اختصاص داده و همچنین رتبه نخست توانگری را در بین شرکت‌های بیمه‌ای به دست آورد.

۴- افزایش فروش: شرکت بیمه دی در راستای توجه به اصل مشتری مداری و حفظ کرامت انسانی و افزایش بیمه گذاران خود به بیش از چهار و نیم میلیون نفر و همچنین اخذ قرارداد با بیش از ۱۳هزار و ۵۰۰ هزار مرجع درمانی و کسب رتبه نخست ارائه خدمات درمانی به مشتریان خود در بین صنعت بیمه،  با تولید ۴۷ هزار میلیارد تومان حق بیمه در پایان پنجمین ماه سالجاری بار دیگر رتبه نخست فروش صنعت بیمه را از آن خود کرد و توانست برگ پرافتخار دیگری به سوابق این شرکت بیافزاید. این شرکت بیمه ای با تحقق نزدیک به ۷ همتی حق بیمه درمقایسه با حدود ۲ همتی مدت مشابه سال قبل، رشد خیره کننده بیش از ۲۵۰ درصدی را رقم زده که در نوع خود دستاورد ارزشمندی را برای این شرکت رقم زده است. با کسب این موفقیت چشمگیر علاوه براخذ رتبه اول شرکت های بیمه ای در کشور ، شاهد تجلی ایده « خواستن ، توانستن است» درسایه درایت، اراده و پشتکار مدیریت جدید این شرکت  بیمه ای بوده ایم.

۵- افزایش ارزش برند: مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع، حفظ ارتباطات مثبت و بلندمدت با مشتریان، افزایش اعتماد مشتریان، ارائه محصولات متنوع بیمه ای با رعایت سلایق مختلف مشتری، حفظ کرامت انسانی، و درنهایت جلب اعتماد مشتری علاوه بر افزایش ارزش برند این شرکت بیمه ای در سال های اخیر، منتج به متمایز شده در برابر رقبای بازار بیمه شده است. استمرار چنین رویکردی  موجب تقویت تصویر ذهنی جامعه از برند بیمه دی و پدید آوردن تجربه‌ای خوشایند برای مشتریان ودر نهایت سودآوری، و ماندگاری این بنگاه اقتصادی را در پی خواهد شد.

یکی از ابتکارت بسیار مهم این شرکت بیمه ای برای افزایش ارزش برند، افتتاح باشگاه مشتریان در راستای افزایش رضایت مشتریان، بهبود فرآیندهای خدماتی و حفظ و نگهداشت مخاطبان، با بهره‌گیری از ابزارهای نوین دیجیتال است که بستری تازه برای تعامل مؤثر، وفاداری مشتریان و ارائه خدمات متمایز بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای فراهم کرده است. از مزایای متنوع باشگاه مشتریان بیمه دی می توان به ارتباط مستقیم با مدیران و مسئولان سازمان، ارائه بازخورد و نظرات به صورت شفاف، بهره‌مندی از جوایز گسترده بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای ، استفاده از خدمات رفاهی، پژوهشی و بیمه‌ای،  دسترسی به خدمات VIP هنگام بروز خسارت و همچنین ارائه خدمات ویژه و اختصاصی به مشتریان ایثارگر، اشاره کرد.

۶- حفظ رقابت‌پذیری: اصل حفظ رقابت پذیری عنصری حیاتی در موفقیت هر کسب‌وکار به شمار می رود و نقشی تعیین‌کننده در جذب مشتریان، ایجاد ارزش، دستیابی به سهم بازاربیمه و درنهایت برتری دربازار رقابتی را به دنبال خواهد داشت. البته با رعایت یک اصل مهم ؛ نوآوری و ارائه با کیفیت ترین محصولات بیمه ای با رعایت سلایق مختلف مشتریان و یا به عبارت دیگر« تحول دیجیتال».

در راستای تحقق این مهم ، شرکت بیمه دی» با معرفی «سوپر اپلیکیشن بیمه‌گری»، گام مهمی را در راستای حفظ رقابت پذیری برداشته است. صحبت از «وب اپلیکیشن دی دار» است. اپلیکیشنی که امکانات متنوعی را برای بیمه‌شدگان فراهم  کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن برای صرفه جویی در وقت، ساده تر شدن فرآیند خرید بیمه‌نامه، مشخص بودن روند پرداخت خسارت ها و دسترسی ساده‌تر به آدرس شعب ویا مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی، وب اپلیکیشن دی‌دار در دسترس شماست.در هر ساعت از شبانه‌روز و هرجایی که باشید، می توانید با یک کلیک از طریق دی‌دار، اعلام خسارت کنید، مراکز خدمات حضوری رو پیدا کنید، بیمه‌نامه جدید بخرید. همچنین درخواست دریافت اسناد مربوط به خسارت‌های اعلامی درب منزل، ارسال انتقاد یا پیشنهادی در هرساعت از شبانه روز، درخواست تهیه داروی خاص و ارسال آن در کوتاهترین زمان ممکن و … همه و همه از مزایای استفاده از این اپلیکیشن می باشد.