آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح توسعه‌ای بزرگ شرکت فولاد هرمزگان
 آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح توسعه‌ای بزرگ شرکت فولاد هرمزگان
اخبار ملل: در روز نخست از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان آغاز شد.

به گزارش اخبار ملل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، در ادامه روند توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت شامل افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱٫۵ میلیون تن به ۳٫۲ میلیون تن، نورد گرم به ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن، واحد سوم گازهای صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمعکب بر ساعت و مگامدول احیا مستقیم یک میلیون ۶۰۰ هزار تنی آغاز شد. ارزش این پروژه‌ها هم‌اکنون به دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو می‌رسد و با بهره‌برداری از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک، شاهد اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر از هموطنانمان در این طرح‌ها خواهیم بود. همچنین در این مراسم، بهره‌برداری از آهک کلسینه شرکت سنگ و فولاد هرمزگان از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد هرمزگان انجام شد.

*  عملکرد فولاد هرمزگان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای افتخارآفرین است

وزیر صمت در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌‌ای فولاد هرمزگان گفت: عملکرد فولاد هرمزگان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، حرکت به سمت تولید فولاد سبز و بهره‌وری افتخارآفرین است.

عباس علی آبادی در آیین کلنگ‌زنی طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان با بیان اینکه اخیر در همایش صد شرکت برتر آیتم‌هایی را در خصوص شاخص‌های موردنیاز برای توسعه صنایع را اعلام کردم، گفت: همه این شاخص‌ها بر اساس مطالب علمی بیان شده و باید در دستور کار همه صنایع قرار گیرد.وزیر صمت ادامه داد: مهم‌ترین آیتم‌ها برای توسعه صنایع افزایش بهره‌وری است، اگر امروز در فولاد هرمزگان از تولید فولاد سبز صحبت می‌کنیم ارزش آن به شاخص بهره‌‌وری است به گونه‌ای که برای تحقق آن از هیدروژنی استفاده می‌شود که هدر می‌رفته و این دیدگاه برای برای ما افتخارآمیز است.وی تاکید کرد: کاهش مصرف انرژی و مصرف آب افتخارآمیز است و امروز شاهد روندی در بهره‌برداری در فولاد هرمزگان شاهد هستیم که برای ما افتخارآمیز است.علی آبادی در پایان با بیان اینکه مهاجرت فولاد مبارکه به کنار دریا برای ما افتخار‌آفرین است، تصریح کرد: ما باید به سمت ایجاد صنایع پایین‌دست با ارزش افزوده بالاتر برویم و این مهم‌ترین کاری است که باید دنبال شود.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محمدرضا پیرحسینلو مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس، عطاالله معروفخانی مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان حضور داشتند.