«آتیه پلاس»؛فرش قرمز بانک سامان زیر پای مشتریان
«آتیه پلاس»؛فرش قرمز بانک سامان زیر پای مشتریان
ایران نیوز 24: در جوامعی مانند ایران که قیمت کالاها و خدمات به طور مداوم در حال افزایش است، پس‌انداز پول اصلا به صرفه نبوده و به منظور ممانعت از سقوط بیشتر ارزش پول در برابر تورم، سرمایه گذاری به عنوان راهکاری برای حفظ ارزش پول و قدرت خرید، اهمیت بسزایی دارد.

در همین راستا بانکها و موسسات مالی کشور با ارائه راهکارهای نوین بانکداری در راستای تامین  خواسته های مخاطبان و مشــتریان و در نهایت  جذب سپرده های آنها با ایجاد حس اعتماد،  بانکداری توام با خلاقیت و نوآوری در اعطا تسهیلات و وام های سود آور را در دستور کار خود قرار داده اند .

سرمایه گذاری سودآور با سپرده‌گذاری بلند مدت « آتیه پلاس» سامان

بانک سامان سپرده سرمایه‌گذاری جدید «آتیه‌پلاس» را برای بهره‌مندی مشتریان از فرصت یک سرمایه‌گذاری سودآور و بلندمدت معرفی کرده است . آتیه پلاس خدمتی است که براساس آن، ترکیبی از انواع سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار برای مشتری افتتاح و با سپرده‌گذاری مکرر وجوه متعلق به سپرده‌گذار در انواع سپرده‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت، بیشترین سود عاید سپرده‌گذار می‌شود.  براساس این گزارش، این سپرده برای تمام مشتریان و اعضای خانواده‌شان قابل‌افتتاح است و مشتریان با افتتاح «آتیه‌پلاس»، می‌توانند هر ماه مبالغ انتخابی خود را در آن سرمایه‌گذاری کنند. این مبالغ در مقاطع ماهانه و به‌صورت خودکار به سپرده آتیه‌پلاس واریز می‌شود. این سپرده حداقل پنج ساله و حداکثر ۲۵ساله افتتاح می‌شود و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، تعلق بالاترین میزان نرخ سود سپرده‌های بلندمدت به این سپرده است.سود حساب سپرده آتیه پلاس، در پایان دوره قرارداد (۵ تا ۲۵ سال) به مشتری پرداخت می‌شود و به‌صورت ماهیانه قابل‌برداشت نیست. سود حساب سپرده بلندمدت با نرخ ۱۵ درصد سالیانه محاسبه می‌شود. با توجه به مدت‌زمان سپرده‌گذاری و مبلغ اقساط ماهیانه نیز در هر دوره ۶ ماهه، سودی با نرخ متغیر ۲ تا ۷ درصد به‌حساب سپرده آتیه پلاس شما تعلق می‌گیرد که به‌حساب  واریز و در پایان دوره قابل‌برداشت است.افراد می‌توانند با افتتاح حساب آتیه پلاس بانک سامان، با واریز ماهانه مبلغی دلخواه، بخشی از درآمد خود را به این حساب وارد کنند. به این ترتیب ضمن بهره‌مندی از بالاترین نرخ سود بانکی، مجموع مبالغ واریزی و سود مربوطه را دریافت می‌کنند. در این خدمت امکان واریز مبالغ دلخواه به سپرده در هر ماه وجود دارد و حتی این امکان وجود دارد که واریز مبالغ به صورت خودکار انجام شود.همچنین در این نوع سپرده امکان تغییر مدت قرارداد، فسخ قرارداد و بستن تمام یا بخشی از سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت پیش از سررسید وجود دارد. از دیگر شرایط این نوع حساب این است که امکان افتتاح سپرده به‌‌‌صورت مشترک وجود دارد، که کارآیی این نوع حساب را بسیار افزایش داده است به‌خصوص برای کودکان که هر کدام از اعضای خانواده می‌توانند به طور مرتب یا در زمان دلخواه مبلغی را برای آینده کودک کنار بگذارند.نکته مورد توجه در خصوص این سپرده آن است که نرخ سود پرداختی به این سپرده در هر زمان مطابق آخرین تعرفه نرخ سود بلندمدت در سیستم بانکی مشخص می‌شود. میزان این سود در حال حاضر ۱۸‌درصد معین شده است. شایان ذکر است افتتاح این سپرده برای افرادی که سابقه چک برگشتی در سیستم بانکی دارند امکان‌پذیر نیست.

شرایط افتتاح حساب آتیه پلاس

داشتن حداقل سن ۱۸ سال شمسی تمام (زیر ۱۸ سال با ارائه حکم رشد مراجع قضایی) ، افراد کمتر از ۱۸ سال با درخواست ولی قهری (پدری ، جدپدری) یا قیم ،  فاقد چک برگشتی ، ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی ، ارائه اصل پروانه اقامت یا گذرنامه معتبر (ویژه اتباع خارجی) ، ارائه اصل وکالت‌نامه، قیم‌نامه و سایر مدارک معتبر دال بر ارتباط با شخص اصیل (ویژه وکیل، قیم، وصی یا ولی)، از شرایط افتتاح حساب آتیه پلاس می باشد.همانطور که ذکر شد متقاضیان حساب سپرده بلندمدت آتیه پلاس بانک سامان می‌توانند برای خود و یا اعضای خانواده در مدت‌های ۵ تا ۲۵ ساله اقدام به افتتاح حساب کنند. حداقل مبلغ افتتاح حساب سپرده آتیه پلاس ۵۰ هزار تومان تعیین‌شده و انتخاب رقم اقساط ماهیانه بر عهده مشتری است و محدودیتی وجود ندارد. بر اساس توافقی که بین بانک و مشتری صورت می‌گیرد، ماهیانه و به‌صورت خودکار مبلغ اقساط تعیین‌شده از حساب مشتری کسر و به‌حساب آتیه پلاس واریز می‌شود.مشتری می‌تواند قبل از موعد سررسید حساب سپرده آتیه پلاس (۵ تا ۲۵ سال)، اقدام به بستن حساب خود کند. طبق قوانین و مقررات اعلام‌شده از سوی بانک سامان در صورت شکست حساب سپرده آتیه پلاس (بستن زودتر از موعد)، نرخ سود حساب سپرده بر اساس مدت زمانی که از افتتاح حساب گذشته و مبالغی که به‌عنوان اقساط ماهیانه به‌حساب واریزشده، محاسبه و به فرد صاحب حساب پرداخت می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و افتتاح این سپرده، می‌توانند به یکی از شعب بانک سامان در سراسر کشور مراجعه کنند یا با مرکز سامان ارتباط تماس بگیرند.