به گزارش اخبار ملل از روابط عمومی ایرانسل، شایا (شبکه ارتباطی یکپارچه ایرانسل) که خدمت جدید ایرانسل برای سازمانها و کسبوکارها برای برونسپاری تمامی عملیاتهای ارتباط با مشتریان، توسعه نرمافزارهای مرتبط با خدمات ارتباط با مشتریان و مدیریت منابع انسانی با هدف تحول فضای کسبوکار، خصوصاً در گسترش فرهنگ مشتریمداری است، پنج درصد از نیروی کار خود را از جامعه معلولان انتخاب کرده است. شایا با هدف بهرهگیری از توانایی این گروه از افراد جامعه و با توجه به لزوم استخدام آنان در شغلهای متناسب با شرایطشان، پنج درصد از همکاران خود را از میان افراد دارای معلولیت در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، زنجان و کردستان، انتخاب کرده است و در نظر دارد تا در آینده نزدیک، این میزان را به ۱۰ درصد از کل نیروی کار خود برساند.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، علاوه بر ایجاد شرایط کاری مناسب افراد توانیاب، پس از اجرایی کردن دورکاری حداکثری در دوران کرونا و دیجیتالی کردن فرآیندهای سازمانی، از این امکان که برای تمامی کارکنان فراهم شده نیز، برای بهبود شرایط کاری توانیابان فعال در تیم شایا، به صورت ویژه استفاده کرده است.ورود به دنیای کار و کسب درآمد، فراهم شدن زمینههای آموزش برای تسهیل فرآیندهای شغلی، حضور در جامعه و جلوگیری از کاهش تأثیر محدودیتها بر افراد، از جمله اهدافی است که موجب در اولویت قراردادن استخدام افراد دارای معلولیت در شغلهای متناسب با آنها، با امکان دورکاری و ایجاد شرایط ویژه، در مسیر همکاری با ایرانسل میشود.شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل «شایا»، بستر ارائه خدماتی است که با هدف تحول فضای کسبوکار و مدیریت هزینههای عملیاتی، خصوصاً در گسترش فرهنگ مشتریمداری، خدمات برونسپاری مراکز ارتباط با مشتریان و توسعه نرمافزار را به کسبوکارها ارائه میکند.