راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در شرکت فولاد هرمزگان
راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در شرکت فولاد هرمزگان
اخبار ملل: سرپرست دفتر فنی قطعات یدکی شرکت فولاد هرمزگان گفت: به منظور رفع مغایرت‌های قطعات یدکی و بررسی مغایرت‌های اعلام شده توسط نواحی بهره‌برداری در خصوص تجهیزات، پروژه راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در فولاد هرمزگان اجرا شد.

به گزارش اخبار ملل، محمدرضا تابش‌دار افزود: یکی از اهداف مهم و بنیادین دفتر فنی قطعات یدکی در شرکت فولاد هرمزگان در دسترس قرار دادن قطعات یدکی مورد نیاز و با کیفیت جهت تداوم تولید در نواحی مختلف است. از ابزارهای تاثیرگذار و کلیدی جهت دستیابی به این هدف می‌توان به ایجاد و راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در سیستم IS-SUITE نام برد.وی افزود: هدف از راه‌اندازی سیستم اعلام مغایرت قطعات یدکی در شرکت فولاد هرمزگان پیگیری و بررسی مغایرت‌های اعلام شده توسط نواحی بهره‌برداری در خصوص تجهیزات تامین شده، به منظور رفع مغایرت، جلوگیری از تکرار موارد مشابه و همچنین بالا بردن کیفیت مورد اطمینان، کاهش زمان توقفات ناشی از خرابی‌ها و کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات جهت دستیابی به تولید پایدار و مدیریت منابع مالی سازمان است. از این رو با توجه به اهمیت موضوع ، ایده طراحی این سیستم در دستور کار دفتر فنی قطعات یدکی قرار گرفت و در سال ۱۴۰۳ پیاده‌سازی شد. تابش‌دار عنوان کرد: این پروژه با همکاری مجموعه نت نواحی تولید، واحد سیستم‌های اطلاعاتی، شرکت بین‌المللی ایریسا، مجموعه دفتر فنی قطعات یدکی، رئیس دفتر فنی و برنامه‌ریزی تعمیرات و دیگر همکاران این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا شد.

کارشناس دفتر فنی قطعات یدکی شرکت فولاد هرمزگان  نیز بیان کرد: قبل از ایجاد سیستم یاد شده، پیگیری و بررسی‌های مربوطه به صورت فرم‌های کاغذی بوده که پایش و استخراج نتایج بررسی‌ها به صورت سیستمی ممکن نبود و نتایج حاصل به علت عدم تعیین تکلیف نهایی تجهیز مغایرتی اثربخشی لازم را نداشت.وحید کریمی زاده،  تصریح کرد: از قابلیت‌های این سیستم می‌توان به ثبت به موقع مغایرت‌ها، بارگذاری مستندات مربوطه در سیستم، برنامه‌ریزی جهت رفع مغایرت‌های تجهیزات تامین شده و جلوگیری از تامین تجهیزات دارای مغایرت اشاره کرد. دیگر مزایای قابل ذکر این سیستم شامل مشاهده آنلاین آخرین وضعیت هر اعلام مغایرت که توسط متقاضی اعلام شده است، استخراج و ریشه‌یابی مغایرت‌های بررسی شده، اصلاح تجهیزات مغایرتی، خروج تجهیز مغایرتی از موقعیت انبار (به منظور کنترل موجودی) و همچنین ارزیابی تامین‌کنندگان و سازندگان قطعات یدکی جهت بالا بردن شاخص در دسترس بودن قطعات یدکی و کیفیت تجهیزات است.